Ekonomiansvarig med ansvar för HR och administration 

Plats: Stockholm (hybridarbete) 
Omfattning: 100% 
Tillträde: Våren 2026 

Vill du vara med och förvalta och utveckla ekonomin i en organisation som förändrar liv? 

ADRA Sverige söker en Ekonomiansvarig som vill bidra till ett mer rättvist och medmänskligt samhälle. 
Här får du en meningsfull roll där siffrorna berättar historier – om barn som får gå i skolan, familjer som får trygghet och samhällen som byggs upp efter en kris. 

Som Ekonomiansvarig ansvarar du för att leda och utveckla ADRA Sveriges ekonomistyrning och finansiella rapportering. Du har också ett viktigt ansvar för HR och administration, samt uppföljning av insamlade medel och givarsystem – så att vi tillsammans bevarar förtroendet hos dem som ger, och stärker stödet till dem som behöver det mest. 

Du blir en nyckelperson i ledningsgruppen, med en central roll i att säkerställa god styrning, transparens och hållbar ekonomi. Tillsammans med kollegor i Sverige och internationellt ser du till att våra resurser används effektivt och med hjärta. 

Vi söker dig som har: 

  • Akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning 
  • Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete (gärna i ideell sektor) 
  • Kunskap om HR och personaladministration 
  • Gärna har insyn i insamlingsarbete och ideell sektor  
  • God analytisk förmåga, struktur och noggrannhet 
  • Delar ADRAs värderingar och är medlem i Sjundedagsadventistsamfundet. 

Vi erbjuder: 

  • En tjänst där du får påverka, utveckla och bidra till förändring 
  • Ett meningsfullt uppdrag i en global organisation verksam i över 120 länder. 
  • Engagerade kollegor som drivs av tron på förändring och medmänsklighet. 
  • Ett värdebaserat arbetsklimat där tillit, professionalism och omtanke går hand i hand. 
  • Flexibelt hybridarbete och balans mellan arbete och fritid. 
  • Möjlighet att påverka, utveckla och bidra till att fler människor får kraft att leva med värdighet och hopp. 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag är den 30 december.  
För frågor om tjänsten kontakta generalsekreterare Izla Bethdavid: izla.bethdavid@adra.se. 
Läs mer om oss på adra.se  

Mer om vårt arbete

Swisha en gåva

Ange belopp

kr

Meddelande